Wat volgens mij kan bijdragen aan de opleiding, is een evaluatie van het rijgedrag van de deelnemer op de openbare weg.
een havle dag opleiding zou dan kunnen doorgaan als volgt:
Groep 1 volgt de opleiding zoals die nu gegeven wordt maar met 1 persoon per voertuig
Groep 2 rijdt (met 4 personen + 1 instructeur) een route op de openbare weg, waar de instructeur (tijdens of achteraf) commentaar/tips geeft op de houding, vastnemen stuur, positie op de weg, aandacht voor andere weggebruiker, gebruik van spiegels, … )
na de halve cursus deur wisselen de 2 groepen.